Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av SST NET. Läs mer
SSTNET
Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av SST NET. Läs mer

Mobiloperatör SSTNet

Kundservice

Vi finns här för våra kunder!
HEM / KUNDSERVICE

Hur kan vi hjälpa dig?

Hittar ni inte era svar under vanliga frågor är ni välkomna att kontakta oss via telefon 020 - 121 131 eller mail kundservice@sstnet.se. Det går även bra att chatta med oss direkt här på vår hemsida.

Ringer du från utlandet når du oss på +46 855 77 67 00

Vi har öppet helgfria vardagar 08.00-17.00 (lunchstängt 12.00 - 13.00).  

                                                                                                                                    

Följande ärenden kan lösas dygnet runt

Spärra & Aktivera Nöd-SIM:  +46 855 77 67 00 och följ anvisningarna.

Spärra plånboken: +46 855 77 67 00 och följ anvisningarna.



Vanliga frågor och svar
plus_sign
Jag beställde mitt abonnemang via telefon. Behöver jag inte skriva på ett avtal?
Om du beställde ditt abonnemang via telefon har du accepterat ett avtal via en röstinspelning. Detta gäller precis som ett skriftligt avtal. Du kan begära en kopia på ditt skriftliga avtal via vår kundservice.
plus_sign
Lyssna av din röstbrevlåda från en annan telefon?

Från annan telefon ring 0774-101011 och knappa in ditt telefonnummer och avsluta med #. 

Mata in din pinkod, avsluta med #.

plus_sign
Hur ansluter jag mig till Autogiro?

Fyll i blanketten som du hittar längst ner på denna sida. Fyll i blanketten och skicka den till: SST NET, Box 803, 261 27 Landskrona.

plus_sign
Hur beställer jag ett nytt SIM-kort?

Du kan beställa ett nytt SIM-kort genom att kontakta kundservice på 020-121 131 eller via kundservice@sstnet.se 

Kostnaden för ett nytt SIM-kort är 250 kr.

plus_sign
Fungerar mitt abonnemang utomlands?

Ja, om ingenting annat är avtalat. Du kan spärra ditt abonnemang för roaming via vår kundservice. Om du ska surfa utomlands måste du ha rätt APN-inställningar.

APN: data.sst.net

plus_sign
Vilka APN-inställninngar ska jag använda?

När du surfar ska du använda APN:  data.sst.net

plus_sign
Hur lyssnar jag av min röstbrevlåda?

Du lyssnar av din röstbrevlåda genom att ringa 133 från din telefon och följer anvisningarna.

plus_sign
Vilka MMS-inställningar ska jag använda?

Korrekt inställningar för MMS är följande:

APN: data.sst.net

MMSC: http://mmsc/

MMS Proxy: 62.80.192.2

MMS Port: 1981 (om du använder en iPhone så anger du ":1981"i slutet av MMS Proxy 62.80.192.2:1981)

plus_sign
Min surf är slut. Hur får jag ny?

Den första i varje månad startar potten om och du får ny datasurf att utnyttja. Vill du köpa till mer under innevarande månad skickar du ett sms till ”0731789999” med texten ”1 gb”. Du kan också svara på det SMS du får utskickat när du har uppnått 60% eller 100% av din datapott. Kostnaden för 1GB Extra data är 99 kr och överbliven datamängd följer inte med till nästa månad. Du kan även köpa mer surf och/eller uppgradera till abonnemang via vår kundservice.

plus_sign
Kan man pausa sitt abonnemang?

Det går bra att pausa sitt abonnemang under en kortare period mot en mindre administrationskostnad. Det som händer då är att avtalsperioden på ditt abonnemang förlängs med motsvarande period. Kontakta SST NET kundtjänst på 020- 121 131 så hjälper vi dig!

plus_sign
Hur ångrar jag mitt abonnemang?

Har du som privatperson ingått avtal enligt Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler gäller 14 dagars ångerrätt. Ångerfristen börjar gälla dagen efter avtalet om tjänsten slutits. Om ångerfristens sista dag infaller under en lördag, söndag, helgdag förlängs ångerfristen så att den även gäller nästkommande vardag. Vill du nyttja ångerrätten rekommenderar SST NET att du kontaktar ditt inköpsställe. Du kan även kontakta SST NET på telefonnummer 020-121 131. Vid ånger kan Konsumentverkets ångerblankett användas vilken man hittar på deras hemsida.

plus_sign
Genvägar och fler funktioner i röstbrevlådan?

Tryck 6 för att radera ett meddelande.

Tryck 7 för att backa till föregående meddelande.

Tryck 8 för att pausa uppspelningen, tryck 8 igen för att fortsätta lyssna.

Tryck 9 för att hoppa framåt och lyssna på nästa meddelande.

Önskas en fullständig instruktion om alla funktioner i röstbrevlådan, kontakta kundservice per telefon, mail eller chat.

Trustpilot