SSTNET
Mobiloperatör SSTNet

Här finner du svar på nästan allt

Om inte, kontakta oss!
HEM / VANLIGA FRAGOR

Mycket går enkelt att lösa på egen hand

Hittar du inte det du letar efter här på hemsidan? Vi finns till ert förfogande via chatten, per telefon 020 - 121 131 alternativt via mail kundservice@sstnet.se



Vanliga frågor och svar
plus_sign
Min surf är slut. Hur får jag ny?
Den första i varje månad startar potten om och du får ny datasurf att utnyttja. Vill du köpa till mer under innevarande månad skickar du ett sms till ”0731789999” med texten ”1 gb”. Du kan också svara på det SMS du får utskickat när du har uppnått 60% eller 100% av din datapott. Kostnaden för 1GB Extra data är 89 kr och överbliven datamängd följer inte med till nästa månad. Du kan även köpa mer surf och/eller uppgradera till abonnemang via vår kundservice.
plus_sign
Jag beställde mitt abonnemang via telefon. Behöver jag inte skriva på ett avtal?
Om du beställde ditt abonnemang via telefon har du accepterat ett avtal via en röstinspelning. Detta gäller precis som ett skriftligt avtal. Du kan begära en kopia på ditt skriftliga avtal via vår kundservice.
plus_sign
Hur ångrar jag mitt abonnemang?
Om du har tecknat ditt abonnemang via distans (telefon eller via vår hemsida) har du enligt lag 14 dagars ångerrätt. Vill du ångra ditt köp kontaktar du vår kundservice. Du står själv för fraktkostnaden och ansvarar vid eventuell returnering av produkt. Ångerrätten gäller inte företag eller företagsabonnemang.
plus_sign
Kan man pausa sitt abonnemang?
Nej.
plus_sign
Lyssna av din röstbrevlåda från en annan telefon?

Från annan telefon ring 0774-101011 och knappa in ditt telefonnummer och avsluta med #. 

Mata in din pinkod, avsluta med #.

plus_sign
Hur ansluter jag mig till Autogiro?

Fyll i blanketten som du hittar längst ner på denna sida. Fyll i blanketten och skicka den till: SST NET, Box 803, 261 27 Landskrona.

plus_sign
Hur beställer jag ett nytt SIM-kort?

Du kan beställa ett nytt SIM-kort genom att kontakta kundservice på 020-121 131 eller via kundservice@sstnet.se 

Kostnaden för ett nytt SIM-kort är 250 kr.

plus_sign
Fungerar mitt abonnemang utomlands?

Ja, om ingenting annat är avtalat. Du kan spärra ditt abonnemang för roaming via vår kundservice. Om du ska surfa utomlands måste du ha rätt APN-inställningar.

APN: data.sst.net

plus_sign
Vilka APN-inställninngar ska jag använda?

När du surfar ska du använda APN:  data.sst.net

plus_sign
Hur lyssnar jag av min röstbrevlåda?

Du lyssnar av din röstbrevlåda genom att ringa 133 från din telefon och följer anvisningarna.

plus_sign
Vilka MMS-inställningar ska jag använda?

Korrekt inställningar för MMS är följande:

APN: data.sst.net

MMSC: http://mmsc/

MMS Proxy: 62.80.192.2

MMS Port: 1981 (om du använder en iPhone så anger du ":1981"i slutet av MMS Proxy 62.80.192.2:1981)